Video:

CENTRALSTATIONEN I STOCKHOLM

https://youtu.be/rltgTaTzJmo




Palestina och Cornelius: ”I natt jag drömde. . .”

CENTRALSTATION-STOCKHOLM / Manifestation i dag runt vid “RINGEN” på Centralstationen i Stockholm, väcker starka känslor i den stund som det palestinska folket, såväl i Gaza som på Västbanken slaktas av den sionistiska Naziregimen i Tel Aviv, uppbackad av det imperialistiska G7-blocket.

Vem mer än Cornelius´ vackra ”I natt jag drömde” kan vara bättre att sjunga, hela världen borde sjunga dessa ord och meningar för att förmå världens mäktiga att upphöra med kriget och dess fasor och helvete. Hade Cornelius levat hade han säkert varit den som tagit tonen och inlett dagens manifestation vid ”Ringen” på Centralen.

Jag är glad att min uppmaning från vad jag skrev när jag refererade till Oslo-manifestationen för sex dagar sedan att; ”gör samma sak på centralstationerna i Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping, med flera”. I Oslo lade sig 100 norrmän/kvinnor sig på golvet på Centralstationen med vita lakan färgade med fläckar av rött som symboliserade Gaza i dag. Skit i Säpo, tänk på de palestinska barnen!

Kampen fortsätter tills kriget är slut och en Rättvis Fred för det palestinska folket är uppnått!

Dick Emanuelsson, Tegucigalpa-Honduras

. . . . . . .

I natt jag drömde, något som jag aldrig drömt förut

Jag drömde det var fred på jord, och alla krig var slut

Jag drömde om en jättesal, där statsmän satt i rad

Så skrev de på ett konvolut, och reste sig och sa

"Det finns inga soldater mer, det finns inga gevär

Och ingen känner längre till det ordet militär"

På gatorna gick folk omkring och drog från krog till krog

Och alla drack varandra till, och dansade och log

I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut

Jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut

I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut

Jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut

. . . . .

ESPAÑOL:

“ANOCHE SOÑE. . .”

ESTOCOLMO/SUECIA/ Como la semana pasada en la estación central de la capital noruega Oslo, donde 100 noruegos se acostaron en el piso con una sabana manchada de rojo, simbolizando el genocida sionista en Gaza, esta vez le tocó a Suecia y la Estación Central de ferrocarriles en Estocolmo de ser escenario de una manifestación que a mí, como sueco me emocionó muchísimo, ver que mis compatriotas no se quedan acallados pese a la represión y todo tipo de amenazas al pueblo y ante el salvajismo genocida israelita cometiendo la barbaridad en Gaza y Cisjordania que solo es comparable del genocidio de los verdugos nazis alemanes a judíos, comunistas, gitanos u otros durante la segunda guerra mundial.

Hoy, viernes a las 20,30 horas de la noche, se juntaron decenas de personas cantando una de las canciones antimilitaristas y quizás la más querida del pueblo sueco; “Anoche soñé algo que nunca antes había soñado, soñé que había paz en la tierra y que todas las guerras habían terminado”.

¡Que “pulsito” cantar esa canción en estos momentos tan dramáticos y terribles para el pueblo palestino, que necesita que todo el MUNDO la canta!

Dick Emanuelsson, Tegucigalpa-Honduras

. . . . . . .

Anoche soñé algo que nunca antes había soñado.

Soñé que había paz en la tierra y que todas las guerras habían terminado.

Soñé con una sala gigante donde la gente del pueblo se sentaba en fila.

Entonces firmaron un decreto (convolut), se levantaron y dijeron:

“Ya no hay soldados, no hay armas

Y ya nadie conoce esa palabra militar”

En las calles, la gente caminaba e iba de bar en bar.

Y todos bebieron unos para otros, bailaron y sonrieron.

Anoche soñé algo que nunca antes había soñado.

Soñé que había paz en la tierra y que todas las guerras habían terminado.

Anoche soñé algo que nunca antes había soñado.

Soñé que había paz en la tierra y que todas las guerras habían terminado.

 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

”Jag har besökt koncentrationslägret Auschwitz och nu ser jag det kopierat i Gaza”: Colombias president ger Israels ambassadör i Bogota svar på tal

Krigspropagandisternas Trio på DN vittvättar Israels bombning av sjukhuset i Gaza

Direkt från Kiev? Hamas förfogar över Wallenberggruppens Pansarskott 86!